Sunday, December 19, 2010

So, I'm here back *sigh*

Ada banyak benda aku nak cakap ni sebenarnya. 

#1 Sekolah dah nak bukak balik weh . Jadi untuk budak budak sekolah yang macam hmm hmm *cough me cough* , jangan lupa nak buat balik segala homeworks yang cikgu bagi tu . And jangan lupa ingatkan parents kau yang MAMA SEKOLAH DAH NAK BUKAK . BILA NAK BELI BELT BARU NI ? Okay itu contoh . Jangan esok sekolah dah bukak baru terhegeh hegeh nak carik scarf kepala . Memang nahas first day kena tahan sebab lewat datang sekolah sobs sobs .

#2 Oh result PMR dah nak keluar kan ? Hiwhiw . Memang nervous sebenarnya nak tunggu result . Aku nak gebang cakap aku tak nervous dulu pun memang tak lah . Setiap hari telefon kawan baik WEY KAU NERVOUS TAK ? AKU NERVOUS . KAU PUN NERVOUS ? OH KITA SAMA SAMA NERVOUS . Memang annoying sebenarnya sebab aku buat seminggu sebelum result keluar , everyday call orang yang sama cakap benda yang sama . Ni baru PMR ni , belum SPM lagi . Sebulan sebelum result aku rasa aku dah menggelabah tahap impak maksima kereta drift , Urgh . Okay aku ni suka tersasar topik . Ha adik adik , banyakkan berdoa , banyakkan sembahyang hajat , jangan segan silu silu nak mintak dekat Dia . Have faith on Him . 

Pesanan tambahan : Doakan aku sekali untuk SPM tahun depan . Jangan lupa !

#3 Okay , aku nak tegur ni . Dengar ni *masuk gear mode orang tua nenek berceramah* . Aku selalu blogwalking dekat blog blog semua orang . Eventho aku pemalas gila nak meninggal balas comment kat cbox aku , but still aku ada jugak apa effort singgah masuk blog korang hiwhiw . Okay dengar ni . Aku cukup tak suka / tak minat / menyampah dan seangkatan dengannya bila aku baca ada orang tulis kutuk kutuk / emo emo dengan parents atau cikgu dia . Bila korang menulis pasal korang emo lah merajuk lah bengang ke apa dengan parents atau cikgu korang , korang akan memberikan satu pandangan buruk tentang diorang kepada readers macam kami . Contoh : Gua emo betullah mak gua tak kasi gua hangout dengan kawan kawan . Ala hangout je pun . Tu pun nak kecoh .Cuba kalau emak kepada gua tersebut tadi baca ? Pasti emak kepada gua tadi emo . Ya , ingin saya tekankan disini , walaupun contoh saya di sini nampak simple dan biasa tapi sebenarnya memberi kesan yang besar kepada readers. Aku sebagai pembaca ni mesti rasa macam Oh emak dia gila kemut taknak kasi hangout . Ape lah nak kongkong kongkong anak ni ? . Oh nampak . Bertambah satu dosa disitu. Padahal emak dia bersebab taknak kasi dia pergi hangout . Okay dah cukup . *batukbatuk , gear mode nenek bersyarah dan berceramah pun terhenti*

#4 Okay ini meminta pendapat. Kalau lah kau ada seorang daripada siblings kau buat perangai macam pergi keluar rumah pada pukul 10 malam tanpa beritahu emak dan ayah kau juga dia suka buat perangai perangai nakal , apa kau akan buat ? Kau dah lah rapat dengan orang tersebut , dan kau juga tidak sanggup untuk membocorkan rahsia kenakalan beliau . Dalam masa yang sama kau jugak taknak dia terus terjerumus ke dalam lembah hmm lembah apa weh ? Ha . Lembah Klang . Wtv -.- Ha , kau nak buat apa ? Kau still nak bagitahu parents kau pasal benda tu dan rela kau bergaduh dengan dia yang kau sayang tu ? Ataupun kau nak dia terus macamtu je ? Abaikan je benda benda tu semua ? Okay , mungkin ah major akan cakap bagitahu mak bapak ah wey . takkan ah nak biar dia terus terjerumus ke Lembah Klang ? -.- Fine . Tapi cara tersebut jarang membantu , seriously . Ada tak cara lain ? Please bagitahu . Email me. emyy94@yahoo.com ASAP.

Btw , aku tahu aku sedang buat korang berfikir oh Emy Amalina ni punya siblings ada sorang yang buat problem and selalu buat mak bapak dia bising nii . Aku tahu nii . Hiwhiw . Anda silap. 


Kthxbai.

No comments: