Saturday, April 2, 2011

The fact is there. I'm growing up.

Assalamualaikum.

Hai people. So jyeah, since dah lama gila tak online sebab line internet macam whatthehell , makanya online online je terus baca blog orang lain sampailah ke older older post mereka. Oh btw, I'm not stalking them ye anak anak sebab ekau yang tak private blog ekau , jadi mano datang ekau kata orang stalking ekau ? Lainlah kalau orang tu ada niat nak menjatuhkan kau ke apa. Takpayah risau deh hai sebab aku takdo niat tu de sebab wei aku bukan awek siapa siapa sampai nak stalk bekas ex girlpren pakwe aku. Weh rileks , chill. Oh ya , what I'm trying to emphasize here is , weh kenapa ramai gila orang cerita cinta dalam blog mereka ? Owemji. Ingat comel lah tu? Kahkahkah.

It's not that aku nak condemn kau orang , weh rilekla. Ape emo ni? Pergi ambik wudhu' cepat. Hesh. Aku pun sama jugak , macam kau jugak. Rileks gila tulis Iloveyouforever lepastu ingat aku lah orang paling sweet di dunia dan tiada tandingan. Wah sekarang bila ingat balik rasa macam sampah gila , malu lak aih aku menulis sebegitu rupa di hadapan umum . But , hey people learn from their mistakes kan? So, takdapek deh aku nak menulis cinta dekat sini ( tapi tak janji lah , but I'm trying not to write such things ) sebab entahlah. Aku rasa macam murahnya I love you kita bila tulis dekat blog , tayang dekat orang , bagi orang baca , sebab. . yelah , belum tentu boypren/girlpren kita tu jadi bini / hubby kita kan ? Jadi tak ke malu kalau anak anak kita google lepastu jumpa blog kita bila kita dah tua nanti ? Tak ke diorang kata ' Mama ni masa muda muda boleh tahan gak ni. Amboiii ' .Weh , masatu nasihat kita dekat anak anak cakap ' jangan couple , belajar dulu rajin rajin'  pun dah tak guna sebab kita pun sama je macam diorang dulu . Ok malu. Makanya, hmm behave lah nak tulis blog takyah lah nak Ilebiu sangat kan , sebab yeah everyone got the fact that you love the ones you love the most. Everyone knew it.

Kadang kadang aku fikir macammana life aku nanti dah besar ? Yelah , kita ni hanya berusaha dan mampu merancang , tapi Allah subhana wa taala yang menentukan. Sebaik mana pun aku plan aku nak jadi doktor pakar bedah dekat IJN nanti , tapi kalau Allah tak izinkan , nak buat macammana ? He knows what the best for His slaves. So, kita sebagai hamba kena menerima dan redha selayaknya kerana mungkin kita suka gila dekat sesuatu tu, tapi kita tak dapat sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Sebab mungkin apa yang kita suka tu nanti membawa keburukan dekat kita. Allah sayang kita, so Dia dah plan yang terbaik dekat kita . Rujuk ini :

Firman Allah SWT yang bermaksud:"...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."(Surah Al-Baqarah:216)

He knows the best :) 

Dan aku rasa aku tak ralat kalau sekuat mana pun aku berusaha nak diet , nak jaga badan , nak kurus tapi usaha tu semua macam worthless , sia sia dan aku tak kurus langsung , aku redha. Maybe kalau aku kurus nanti aku bongkak , riak , takbur dan ujub dan start dressing merepek merepek sebab almaklumlah dah boleh jadi macam orang lain. He knows the best. Kalau suatu hari nanti aku kurus gila , tapi dressing aku berubah , akhlak aku rosak , aku minta dijauhkan semua ini Ya Allah. Aku mencari redhaMu Ya Allah , dan bukannya redha manusia.

P.s Ah persetankan orang nak kata aku debab. Heh. 

No comments: