Saturday, April 23, 2011

Love.

Nabi Muhammad SAW

"Sesungguhnya diriku bagi kalian bagaikan seorang ayah bagi anaknya." [riwayat al-Darimi].

"Sesungguhnya perumpamaanku dengan umatku seperti seorang lelaki yang menyalakan api, lalu datang serangga dan kelkatu mengerumuni api itu. Maka aku berusaha menjauhkan kalian dari terkena api itu, sedangkan kalian sentiasa ingin mendekati api itu." [riwayat Bukhari dan Muslim].

"Aku lebih utama bagi orang-orang yang beriman daripada diri mereka sendiri. Sesiapa dari kalangan kaum Mukminin yang meninggal dunia meninggalkan hutang maka ke ataskulah tanggungjawab melangsaikan hutangnya. Sesiapa dari kalangan mereka yang meninggalkan harta, maka ia adalah bagi warisnya." [riwayat Imam Ahmad, al-Bukhari, Muslim, al-Nasai dan Ibnu Majah].

"Tatkala saya melihat Nabi S.A.W. berada dalam keadaan baik, saya berkata, "Wahai Rasulullah! Doakanlah untuk saya." Rasulullah S.A.W. pun mendoakan, "Ya Allah! Ampunilah dosa Aisyah yang terdahulu dan yang terkemudian, yang tersembunyi dan yang terang." Mendengarnya, Aisyah ketawa gembira sehingga kepalanya jatuh ke ribanya kerana terlalu gembira. Lalu Rasulullah S.A.W. bersabda, "Adakah doa saya mengembirakan kamu?" Aisyah menjawab, "Kenapa tidak, saya begitu gembira dengan doamu itu?" Rasulullah S.A.W. bersabda, "Demi Allah! Inilah doa yang saya panjatkan untuk umat saya dalam setiap solat."

"Setiap Nabi mempunyai doa yang mustajab. Maka setiap Nabi bersegera memanfaat doa itu. Tetapi aku menyimpankan doa itu sebagai penolong untuk umatku pada Hari Kiamat." [riwayat Muslim dalam kitab al Iman]

He's done the best for His ummat. Kejinya kita kalau sedikit pun tidak tahu erti syukur dan diam buat bodoh bila orang memperkatakan kekasih kita ini.


"Dan jika kamu menghitung nikmat Allah (yang dilimpahkan-Nya kepada kamu), tiadalah kamu akan dapat menghitungnya satu persatu. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." [al-Nahl: 18].

"Dia akan mengampuni semua dosa, sekalipun dosanya sepenuh isi bumi, "Wahai manusia, sekiranya kamu datang kepada-Ku dengan membawa dosa seisi bumi kemudian kamu bertemu Aku dengan dalam kedaan tidak menyekutukan Aku dengan sesuatu apa pun, niscaya Aku datang kepadamu dengan membawa ampunan seisi bumi pula," demikian bunyi sebuah hadis qudsi yang diriwayatkan Imam Tirmidzi.

Ini dia Cinta Teragung. Ya Allah

SEE, betapa penyayangnya Dia.

Sedihnya :(.


Ps : Tiap tiap hari makin ramai orang kutuk Islam , hina Islam even umat Islam tu sendiri buat benda tuh semua. Sedih kan?

No comments: