Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru wahai pendidik ( versi kurang formal )

Assalamualaikum.

Aku benci hari cikgu. Sebab bila hari cikgu aku kena ucap Selamat Hari Cikgu. Padahal aku nak ucap ILOVEYOUCIKGU hari hari bukan setakat 16 Mei je (but I'm okay with 16Mei , don't worry anak anak ). For me, they're more than a teachers. They are parents. Yet, our bestfriends. Kadang kadang kalau rasa takleh ngadu dekat makbapak, terus ambik phone text, : 

' Teacher saya suka sorang budak ni. Saya nak lupakan dia. Bagaimana?' 

Mwehehe. Itu satu. Belum lagi kalau , :

' Teacher, I tak dapat attend tau practise petang ni - awek Ozil yang comel' 

Owemji, memang terbaek cikgu cikgu den. Mungkinlah kau nampak aku ni macam take advantages and have low respects to the teachers. Naaa, taklah. It is actually that cikgu tu yang jenis lepak hihi huhu haha best tahap peh Iloveyoucikgu. Aku pun suka bila teachers yang more like a dad/mom to me. Dia punya nasihat (bebelan) , tazkirah and all memang menusuk kalbu. Wei, susah nak carik ganti wei susah susah.

And pastilah sebab ilmu dunia akhirat yang diberi. Well, I must say, aku jadi manusia kerana adanya guru. Walaupun klise, kau jangan lupa emak dan ayah juga seorang guru. Dan pastilah cikgu BM , BI , Arab, Math , Admath, Bio, Chemist, Phy, Sejarah, PSI dan PQS juga cikgu terbaik , terhebat dan tercomels. Cikgu tuisyen, cikgu tadika, cikgu sekolah agama time pakai kain warna hijau and all. Of all these, cikgu ILOVEYOU so much. Betul cikgu, saya series.

Untunglah dapat anak murid kuat cakap kuat merepek. Hihi maaf cikgu, saya memang satu dalam sejuta. Nak buat camne ? Well :D Mwehehehehe.

No comments: