Wednesday, June 8, 2011

Appreciating.

Hai.

Baru-baru ni, gua baru nak sedar, gua ada perangai buruk. Uhuk sedihnya. Gua ingat gua dah cukup mahmudah dah, rupanya ada lak lagi sifat sifat syahaiton ni yang gua belum kikis. Ces! Gua, gua rasa yang gua ni memang fail bab menghargai orang lain. Gua rasa la. Lu yang baca ni pernah tak rasa tak kena hargai dengan gua? Kalau ada, gua cakap sori. Perangai langsi ni dah taktahu nak buang kat mana. Tapi, takpelah biar gua eksplain dalam entri ini yang 250 patah perkataan panjangnya.


Gua rasa gua notice perangai buruk gua baru-baru ini. Gua perasan pun bila cuti ni. Tu pun masih clueless.

Hm. Gua. Gua punya perangai satu je. Kalau gua dah sayang, gua sayang betul-betul. Tapi gua sayang orang tu sampai tahap gua macam ok orang lain takboleh dah ganggu hidup gua. Haha bunyi macam lawak, but it is sad actually. Gua jadi macam buruk gila perangai. Tolong la jangan sayang gua (haha).

Gua sedar. Gua sayang orang lebih, tapi orang yang gua sayang tu bengap sikit. Dia takde perasaan sangat macam gua ni. Gua je lah yang sayang orang lebih. That's the stupid-est part of me. Well, gua tak rasa gua penyayang orangnya, tapi gua mudah sayang dekat orang. Entahah. Orang-orang bengap ni lah selalu buat gua patah hati, tapi gua punyalah sengal, masih lagi sayang. Nama pun kawan kan? Apa lu ingat wa tengah cakap pasal boifren ke bai? Oh plis eh!

Gua perasan cuti ni, orang yang gua buat tak heran je yang gila baik dengan gua. Yang macam setiap hari IM cakap wei aku rindu doh nak lepak sama. Gua yang bengap ni pun macam ha'ah jom ah haha camtu je gua balas, Keji nya gua.

Tu baru sorang. Belum yang lain lagi.


Bukan maksud gua yang gua ini disayangi lagi dicintai (uwek!), cuma gua maksudkan adalah bersederhanalah ekau dalam setiap perkara. Jangan berlebihan macam gua, dan jangan berkurangan macam gua.

Gua nak jadi heartless ah camni!

"We are so often caught up in our destination that we forget to appreciate the journey, especially the goodness of the people we meet on the way. Appreciation is a wonderful feeling, don't overlook it."
Author Unknown

No comments: