Saturday, August 27, 2011

Me and gangstah.

Assalamualaikum. Tak jawab dosa, kalau jawab ehem baguslah, dapat pahala.

So, kabare? Hahaha.

Korang, (ces guna words korang pulak, macam retisss bunyinye uolssss) Ok. Gua bukan Mariah Elenah dan Cik Epals, tak perlu nak uolss uolss sangat la kan. 

K sambung.

Ehem. Tadi kan masa lepak dengan family, mama tiba-tiba macam ;

'Akak cuba lah lembut sikit sopan sikit macam perempuan sikit'

Abang gelak.
Irfan gelak.
Hazim gelak.

Kfinee Tirah tunjuk 'very good' sign. Hekeleh!

Aku pun macam ' Ha yela, memang girlsss apa. Lembut sopan santun berbudi bahasa'. Bahaha rileks je aku cakap macam ni. 

'Cuba tengok kawan kawan tu, semua lembut sopan je.'

' Hm hm hm hm hm .'

Pastu terus masuk bilik.

Terfikir jap.

Ape kehe eh aku jadi camni? Seriously I dunno.

But still, I can list a few reasons why I ended up being like a gangstah. I mean, very tak feminin langsung.

First. Abang. Ok dia ni pengaruh besar dalam hidup aku. Dari kecik pun selalu ikut dia. Yela, kata sebaya. Kawan dia kawan aku jugak. Malam-malam kitorang rempit naik basikal sebelum ngaji. Dia jugak ngajar macam macam benda pelik. Tapi halal la. Hakala, ingat dia ajar hisap dadah ke? Gila. Haha. Dia ni lah bestfriends since baby lagi. Dia paling suka kritik aku dalam banyak benda. Seyes wei.

Dia ni asal aku masa kecik nak menari tarian tradisional je kan, mesti buat muka hakala kau taklayak nak menari benda tu hentikan! hentikan!. Dan aku akan serta merta stop menari. Pastu kalau aku try nak pakai warna pink ke nak bedroom sheet colour pink ke kan, memang tak ah. Dia mesti rasa uwekk kau boleh blah pakai pink tu takyah nak geli-geli kat sini. Dan aku pun akan pilih colour hitam. Hoho. 

Kalau aku inlove kan, mesti lah macam sopan sikit en bila chat tu kan, bila abang aku perasan mesti dia macam wei kau suka dia kan bapak geli siot kau cakap lelembik camnii hahaha. Aku pun macam hakala yela aku layan orang sama rata semua stail jantan je -.- And he knew I can get along with boys easily. Dia mesti macam kalau kawan dengan laki kau takyah gedik. Aku lempang kang. See, guys, you cant blame me if I always said aku lempang kau kang sia-sia je hidup. Thats me. 

Tu belum aku lilit shawl macam Hana Tajima. Tergolek dia gelak kang.

Aku rasa kalau nak compare aku and my three girlfriends, aku rasa aku paling tak feminin sekali. Seyes. Ini bukan statement bangga, ni sedih namanya. Kau nak pergi mana-mana mesti ada problem nak jadi perempuan, I mean baju nak pakai yang mana, tudung ni okay ke tak and all. Handbag pun aku takde ok. 

Aku bukan tomboy. Tomboy tak pakai baju kurung.
Aku bukan pengkid. Aku suka dekat Ozil.