Wednesday, July 16, 2014

Well, hello.

Hai belog. Wow, tulis belog automatik rasa nak menangis. Terus teringat everything. Benda sedih, benda kecewa, benda happy. I think this gonna be a long post, kalau awak sedang baca, assalamualaikum, hi. Mana jumpa link blog ni? (;

So, ye saya dah grad dari Intec, alhamdulillah. Empat semester dekat Intec, empat sem yang buat rasa nak menangis. Dua tahun saya rasa desperate. Ya Allah, berkatilah empat sem yang aku lalui, janganlah kau jadikan dua tahunku ini sia sia.

Oh ya, saya buat post ni sambil pasang lagu Sebuah Pertemuan. Semua memori flashback balik, sedih. For these two years, I couldn't thank anyone else, but Farah. Dia lah segala galanya masa aku dekat Intec. Yang mendengar, yang melayan, yang mengikut, yang tolong pujuk, I need no one but her, alhamdulillah (inshaAllah) kitorang sama-sama belajar sama universiti bulan 8 ni. InsyaAllah. I came to Intec with tears 'cause I have no one there, and that was before I met her. We have gone through too many things these few years, and I am so thankful because I have her. Allah tu sweet kan? Mungkinlah mama atau ayah yang doa (sebab saya lupa doa lul) supaya saya dikelilingi orang baik baik, maka housemates saya, roomate saya, kawan baik saya, classmates saya semua orang baik-baik. Rasa macam Allah nak protect diri kita, sebab Dia tahu kita lembik, iman lemah, baru kena duga sikit dah kalah. Farah, Maddox. I love you guyz. Maddox, sejenis manusia perangai macam lelaki tetapi hati lembut sangat, kalah aku (since aku lagi feminin dari dia, hek hek). Tertanya juga takdir kitorang, ya Tuhan. Camne tah aku boleh rapat ngan minah ni. Dia ni macam magnet. Kalau kau dekat dengan dia, dia jauhkan diri dari kau (maknanya, kau takleh sama kutub dengan dia. Kau jangan tunjuk obvious nak rapat dengan dia, no, never. Dia paling tak suka orang obvious effort dia nak dekat dengan kau). Since I wasn't like that, so aku rapat dengan dia. Rapat-giler. Tapi manusia pelik ni memang pelik. Kitorang rapat, tapi tak semua benda kitorang buat sama-sama. Entahlah, susah nak tembus hati dia. Dia keras. Bagi aku, dia perlukan suami (lol). Ye, bagi aku dia perlukan sorang lelaki dekat dengan dia. Dia tak suka mengadu, dia tak suka tunjuk sedih dia. Dia ni, pernah jatuh. Pernah lalui saat kejatuhan, yang kalau aku kena belum tentu aku kuat. Tapi dia ni buat ok je, sikit pun tak datang mengadu dekat aku, sikit pun tak buat apa apa, bertenang je. Last-last, aku yang sedih sorang-sorang. Kenapa dia taknak mengadu dekat aku? T,T Aku bukan kawan dia ke..... lama juga aku down, before aku tanya dia, kenapa dia tak pernah nak bagitahu aku dia sedih. Aku dah bersedia dah nak pujuk dia, aku nak dia menangis, jangan simpan sorang-sorang. Till the end.......dia tak menangis. And that's Maddox for you.

Housemates. Ala rindunya rumah dekat Akasia. Manusia-manusia yang Allah hantar untuk dengan aku, dua tahun. Allah banyak ajar aku, melalui dorang. Manusia ni macam-macam kan? Tiga manusia ni berbeza gila perangai (termasuk aku, kitorang berempat sebenarnya lain perangai) tapi boleh cope (ok kekadang gaduh senyap senyap, biasalah perempuan). Aqila Masykuri, if you are happened to read this, I miss you and your presence. Those random conversation, awkward mornings and you. I miss you. Jagalah diri kau elok-elok. I may not know much about how you feel about anything (since I am the one who always do the talking heh dasar banyak cakap), but remember, you are loved by many, keep on to be whatever you want to be. Muslimah solehah, bini solehah, kakak solehah, yes, everything, do everything, and mari masuk syurga sama-sama. Ok tulis untuk Qila je since aku rasa possiblity untuk kau baca benda ni tinggi dan orang lain have no idea what's my blog link eheh eheh. I miss you, bogoshipo.

Classmates. Wow ini kalau tulis lagi menangis. I meet these bunch of monkeys without having the idea that we have to stay together for two years. Masuk engineering class baru rasa perasaan bersaing dengan lelaki-lelaki pandai. Ego terhakis, sedikit. Lelaki lagi pandai, lelaki lagi teror, lagi cepat pick up. Aku masuk intec baru sedar diri bahwa aku ni sejenis manusia yang slow (lembap) bila berfikir, dan lemah. Ye, lemah, sebabtu selalu kena buli. Jenis budak yang lelaki nampak, terus rasa haaaa budak ni bapak bestnya kalau dibuli. Haaaaa itulah yang aku rasa dua tahun. Down juga sebab rasa teruk bila asyik kena buli, kena usik, Takpe it is not in the hard way la, usik usik manja. Selalu kena point bila pakai baju baru, kena point bila lecturer tanya siapa nak jawab, kena point bila buat presentation. Woi ingat lagi bila lecturer baru masuk, pastu suruh kitorang introduce diri sorang-sorang, time turn aku je, satu kelas jadi hectic, I cant even say a word pun. Dorang yang tolong introducekan, pastu siap merepek semua bagai. And that's me in class - Budak yang kena buli tu. Lemah.


I gotta thanks Zurai and Alif for these two years. And Irshad too. They make the days in Intec more bearable and ok. Haha. I miss these guys, for real. So this was the feeling of having guy friends at college. (tapi I selalu kena buli la, ish). Nama gang, #friendzonedgang ahaha. Sebab masing-masing kena friendzone awal-awal since everyone dah berpunya excluding me. But I am fine though. I see no reason to have boyfriend in Intec because of them. Sebab, I have all the fun with 'em and Farah, Maddox. Sobs dihnya dah berpisah. Dah la these boys jenis ramai kawan. kawan lelaki perempuan memang melekat je dorang, and us (Farah and me) only have them. Kisah sedeh betei. Dorang pun risau tengok kitorang, manusia tak reti bergaul. Camne nak survive kat uni....... ahaha that's what they said, but we are gonna make it, for sure enshaAllah.

Having 'em around make me realize that, friendship between guys and girls are fine, as long as korang kenal selepas dia dan kekasih dorang bercinta, faham tak? Single girls or guys cant be a good friends. Weh I know these things better, u better learn ok



Btw siapa yang suka tanda tangankan attendance form gua kat kelas, sampai sekarang tatau...
Ok tu je I ngantuk bye